Cele mai cunoscute 5 exerciții meditative pentru începători

Stresul și oboseala ne fac nefericiți, nerăbdători și frustrați. Stresul îndelungat poate chiar să ne afecteze sănătatea. Suntem de multe ori atât de ocupați încât simțim că nu avem timp nici să respirăm! Dar hai să ne oprim câteva minute din toată agitația zilnică și să medităm asupra tot ce ne înconjoară. Merită să ne facem atâtea griji, să ne împovărăm, nu doar cu greutățile noastre ci și a acelora din jur?

Meditația este cea mai eficientă terapie alternativă a medicinei din ziua de astăzi. Cine altcineva te poate trata mai bine decât tu însuți? 10 minute de meditație zilnică te poate ajuta să treci peste cele mai adânci probleme ale sufletului tău, te curăță de energie negativă și te echilibrează mental și afectiv.

Iată cele mai cunoscute 5 exerciții meditative pentru începători, pe care le poți practica cu mare ușurință la tine acasă.

 

Tehnica de Meditație # 1: Meditația Respirației

Este cea mai veche, eficientă și cunoscută tehnică pentru începători. Aceasta permite minții să se concentreze într-un mod relaxant. Așează-te într-o poziție confortabilă, închide ochii și începe prin a îți urmări respirația. Fii atent la modul în care te simți atunci când tragi aer pe nas, cum se revarsă în josul plămânilor și înapoi, expirând pe gură. Nu încerca să te controlezi sau să îți forțezi respirația în niciun fel. Doar urmărește. Dacă mintea ți se rătăcește – căci se va întâmpla – nu îți face griji, este normal la început. Încearcă doar să îți îndrepți atenția înapoi la respirație și continuă.

Tehnica de Meditație # 2: Meditația de înțelegere

Acest tip de meditație îți permite să fii pe deplin prezent, atrăgând atenția asupra senzațiilor din corpul tău. Începe prin a te concentra pe respirație, apoi permite-ți să devii conștient de alte lucruri pe care le simți – modul în care stai sau cât de confortabil, unde simți tensiune sau furnicături. Scopul acestui exercițiu este de a deveni un observator neutru. Încearcă să nu analizezi sau să judeci nimic din experiența ta sau orice gând care îți trece prin minte. Doar observă ce se întâmplă cu tine.

Tehnica de Meditație # 3: Meditația Mantrei

Cuvântul antic sanscrit, „aum” este o silabă mistică folosită adesea în cântări sau ca o mantra meditativă. Repetând un cuvânt sacru sau o frază semnificativă – inclusiv afirmații scurte – îți poți aduce mintea la un nivel de concentrare în care vei simți senzația de liniște și pace. Poți spune mantraua cu voce tare sau repet-o în tăcere. Important este să fii atent la tine și la vibrațiile care te înconjoară în acel moment.

Tehnica de Meditație # 4: Meditația mersului pe jos

Cu cât timp petreci stând, înconjurat de gânduri și griji, cu atât vei deveni mai preocupat de probleme și cuprins de stres. Meditația mersului pe jos te ajută să îți relaxezi mintea mai mult decât ai putea crede. Poți face acest lucru aproape oriunde, deși ideal ar fi un spațiu complet verde sau alt mediu plăcut. Pur și simplu concentrează-te asupra corpului tău în timp ce acesta se mișcă: pe balansarea brațelor, a picioarelor în timp ce se ridică și se întind, a tălpilor în timp ce acestea ating pământul. Ca în cazul tuturor tehnicilor de meditație, atunci când mintea îți rătăcește, îndreaptă-ți atenția înapoi la mișcare. Încearcă să nu gândești, doar concentrează-te pe ceea ce faci.

Tehnica de Meditație # 5: Meditația minții desgolite

Această tehnică de meditație îți permite să fii conștient de ce se întâmplă în jurul tău fără a te concentra pe un anumit lucru. Adoptă o poziție confortabilă și relaxează-ți trupul cu ochii închiși. Lasă ideile să plutească, să intre și să iasă din mintea ta. Încercă să îți învălui toate simțurile cu energie pozitivă și scapă de orice negativitate care intervine în gândurile tale. Analizează-ți sufletul, mintea și trăirile pe care le ai. Acestea te vor ajuta să te cunoști în totalitate.

Toate cele 5 tehnici de meditație sunt destul de simple și îți pot îmbunătăți existența considerabil. Nu ai nimic de pierdut dacă încerci. Doar 10 minute pe zi te pot ajuta să depășești stresul cotidian și să îți găsești echilibrul interior.

Te-ar putea interesa și:

Feng-Shui – 10 flori de ghiveci care transmit energie pozitivă la tine în casă

Cum să îți regăsești echilibrul interior

PENDULUL – Corp energetic

Help me to grow up!