Reducere -55%

Unificarea legislatiei si functionarea sistemului judiciar dupa Marea Unire din 1918 |

81,40 lei 37,00 lei

Unificarea legislatiei si functionarea sistemului judiciar dupa Mare Unire din 1918 – Culegere de articole realizate de audientii INJ si auditorii INMUn popor care nu isi cunoaste istoria este ca un copil care nu isi cunoaste parintii spunea Nicolae Iorga, iar aceste cuvinte le-am putea adapta: un judecator care nu cunoaste spiritul poporului sau, necesitatile care au determinat aparitia sau evolutia unei institutii nu are cum sa-si inteleaga menirea si cu atat mai putin sa fie util in profesia pe care si-a ales-o.Ideea ca auditorii de justitie sa faca o cercetare despre armonizarea legislatiei dupa Marea Unire s-a nascut din dorinta ca cei care se pregatesc sa devina judecatori sau procurori sa aiba prilejul sa cunoasca mai profund o particica din istoria culturii noastre juridice, sa inteleaga ca in drept, desi exista o inflatie legislativa si a informatiei, lucrurile nu sunt atat de noi pe cat par, sa constientizeze ca cercetand bazele si evolutia unor institutii vom cunoaste beneficiile si riscurile pe care le pot aduce acestea intr-un sistem judiciar. Nu in ultimul rand, am dorit ca prin cunoasterea evenimentelor din perioada respectiva sa descopere ca fiecare, in felul lui, facandu-si datoria in profesia aleasa poate scrie o pagina de istorie.O asemenea finalitate nu putea fi obtinuta fara participarea viitorilor judecatori si procurori din Basarabia, care puteau intregi tabloul cu propria perceptie despre evolutia legislatiei si a sistemului judiciar din acea perioada.Am decis ca munca lor de informare si cercetare sa vada lumina tiparului tocmai din dorinta ca si cei care nu au ragazul sa caute prin biblioteci lucrari de referinta sau demult uitate de la inceputul veacului trecut sa aiba astfel prilejul sa cunoasca in ce mod Marea Unire a influentat viata juridica romaneasca.Bucuria si elanul care au animat Marea Adunare de la Alba Iulia nu ar fi fost suficiente pentru construirea Romaniei Mari, daca nu ar fi fost urmate de munca, intelegerea, stradaniile celor care au ajutat ca o vointa populara sa nu ramana doar o declaratie politica, ci sa prinda viata, si un stat nou, cu institutii solide, sa se nasca.Au existat si atunci ezitari, pareri divergente, si atunci ca si astazi agenda politica, succesiunea guvernelor, lipsa unui proiect clar privind unificarea legislatiei au facut ca lucrurile sa nu fie deloc simple. Au fost necesari 20 de ani pentru adoptarea unor noi coduri la care s-a lucrat intens doar cateva luni.Dar este la fel de adevarat ca perioada aceea a fost si o proba de anduranta pentru sistemul judiciar care, confruntat cu situatia aplicarii in paralel a 4 sisteme de drept pe teritoriul aceluiasi stat, a fost nevoit sa gaseasca solutii care sa suplineasca lipsa unei legislatii unitare.Nu mai putin relevant este ca, avand de ales intre solutia facila de a impune aplicarea legislatiei Vechiului Regat pe intreg teritoriul tarii si solutia de a pastra pentru o vreme in provinciile alipite legislatia statelor din care facusera parte pana atunci aceste teritorii, juristii de marca ai vremii au aratat ca discursul politic care pleda pentru uniformizarea imediata a…

Catre Magazin

SKU: 425003897 Categorie: Etichete: ,

Descriere

Unificarea legislatiei si functionarea sistemului judiciar dupa Marea Unire din 1918 |

Unificarea legislatiei si functionarea sistemului judiciar dupa Mare Unire din 1918 – Culegere de articole realizate de audientii INJ si auditorii INMUn popor care nu isi cunoaste istoria este ca un copil care nu isi cunoaste parintii spunea Nicolae Iorga, iar aceste cuvinte le-am putea adapta: un judecator care nu cunoaste spiritul poporului sau, necesitatile care au determinat aparitia sau evolutia unei institutii nu are cum sa-si inteleaga menirea si cu atat mai putin sa fie util in profesia pe care si-a ales-o.Ideea ca auditorii de justitie sa faca o cercetare despre armonizarea legislatiei dupa Marea Unire s-a nascut din dorinta ca cei care se pregatesc sa devina judecatori sau procurori sa aiba prilejul sa cunoasca mai profund o particica din istoria culturii noastre juridice, sa inteleaga ca in drept, desi exista o inflatie legislativa si a informatiei, lucrurile nu sunt atat de noi pe cat par, sa constientizeze ca cercetand bazele si evolutia unor institutii vom cunoaste beneficiile si riscurile pe care le pot aduce acestea intr-un sistem judiciar. Nu in ultimul rand, am dorit ca prin cunoasterea evenimentelor din perioada respectiva sa descopere ca fiecare, in felul lui, facandu-si datoria in profesia aleasa poate scrie o pagina de istorie.O asemenea finalitate nu putea fi obtinuta fara participarea viitorilor judecatori si procurori din Basarabia, care puteau intregi tabloul cu propria perceptie despre evolutia legislatiei si a sistemului judiciar din acea perioada.Am decis ca munca lor de informare si cercetare sa vada lumina tiparului tocmai din dorinta ca si cei care nu au ragazul sa caute prin biblioteci lucrari de referinta sau demult uitate de la inceputul veacului trecut sa aiba astfel prilejul sa cunoasca in ce mod Marea Unire a influentat viata juridica romaneasca.Bucuria si elanul care au animat Marea Adunare de la Alba Iulia nu ar fi fost suficiente pentru construirea Romaniei Mari, daca nu ar fi fost urmate de munca, intelegerea, stradaniile celor care au ajutat ca o vointa populara sa nu ramana doar o declaratie politica, ci sa prinda viata, si un stat nou, cu institutii solide, sa se nasca.Au existat si atunci ezitari, pareri divergente, si atunci ca si astazi agenda politica, succesiunea guvernelor, lipsa unui proiect clar privind unificarea legislatiei au facut ca lucrurile sa nu fie deloc simple. Au fost necesari 20 de ani pentru adoptarea unor noi coduri la care s-a lucrat intens doar cateva luni.Dar este la fel de adevarat ca perioada aceea a fost si o proba de anduranta pentru sistemul judiciar care, confruntat cu situatia aplicarii in paralel a 4 sisteme de drept pe teritoriul aceluiasi stat, a fost nevoit sa gaseasca solutii care sa suplineasca lipsa unei legislatii unitare.Nu mai putin relevant este ca, avand de ales intre solutia facila de a impune aplicarea legislatiei Vechiului Regat pe intreg teritoriul tarii si solutia de a pastra pentru o vreme in provinciile alipite legislatia statelor din care facusera parte pana atunci aceste teritorii, juristii de marca ai vremii au aratat ca discursul politic care pleda pentru uniformizarea imediata a…

 

Unificarea legislatiei si functionarea sistemului judiciar dupa Marea Unire din 1918 | acum online la super preț în Oferta:

Modalității de plata

Numerar, în sistem ramburs, plata Preţului fiind efectuată direct la Curier sau în Pick Up Point, în momentul primirii/ridicării coletului aferent Comenzii plasate de Client/Utilizator; plata cu carduri de plată prin intermediul serviciilor autorizate, atât în cadrul Elefant.ro, cât şi la ridicarea din Pick Up Point a coletului aferent Comenzii Clientului/Utilizatorului.

În cazul în care Clientul/Utilizatorul alege să plătească ramburs la primirea/ridicarea coletului, acesta este obligat să efectueze plata la primirea/ridicarea coletului, în caz contrar acesta nu îi va fi livrat de Curier/angajatul Societăţii din Pick Up Point.

Entitatea autorizată să presteze servicii de procesare de plăţi este PayU SA.

Plata în rate
Plata în rate este disponibilă doar la ridicarea personală a produselor comandate, in functie de disponibilitatea terminalelor POS, într-unul din Pick Up Point-urile Societății
Clientul/Utilizatorul poate să opteze pentru plata în rate în momentul în care ajunge în centrul Societăţii respectiv şi solicită ridicarea Produsului/Produselor comandate (în prezent, Societatea acceptă un număr maxim de 3 rate). Plata în rate nu poate fi selectată direct în site.
Instituția de credit parteneră este Credit Europe Bank (Romania) S.A., pentru posesorii facilității „Card Avantaj”.

Modalități și Costuri de Transport

Livrarea Produselor este disponibilă pe teritoriul României şi în străinătate.
Vânzătorul oferă Clientului/Utilizatorului următoarele metode de livrare ale Produsului/Produselor:
expediere prin curier,
expediere prin curier cu ramburs;
ridicare personală din Pick Up Points/pachetomate.
Livrarea Produselor se poate realiza prin intermediul Curierului, la adresa specificată de Client/Utilizator în Comandă sau prin ridicare personală, într-unul din centrele Pick Up Point sau ale partenerilor Sameday, Posta Romana, Posta Panduri, ales de Client/Utilizator.

Costuri de Transport

Livrare prin Curier, pe teritoriul României:

în cazul livrărilor prin intermediul Curierului, Clientul/Utilizatorul va achita costul de procesare în valoare de 1.99 lei și costul de livrare de 15.99 lei
transportul (costul de livrare) este gratuit pentru Comenzile cu livrare în România ce depășesc valoarea de 299.99 lei.
Livrare la Pick Up Point (ridicare personală):

Livrare in pachetomatele easybox Sameday (ridicare personală):

pentru Produsele care vor fi ridicate personal de Client/Utilizator de la unul din pachetomatele easybox Sameday conform opțiunii Clientului/Utilizatorului, Vânzătorul va percepe costul fix de procesare in valoare de 1.99 lei și un cost de livrare a Comenzii în centrul selectat în valoare de 9.99 lei, indiferent de categoria de produse;
pentru Comenzile cu o valoare mai mare de 299.99 lei, livrarea Produselor este gratuită.

Livrare in pachetomatele Posta Panduri (ridicare personala):

pentru Produsele care vor fi ridicate personal de Client/Utilizator de la unul din pachetomatele Posta Panduri conform opțiunii Clientului/Utilizatorului, Vânzătorul va percepe costul fix de procesare in valoare de 1.99 lei și un cost de livrare a Comenzii în centrul selectat în valoare de 9.99 lei, indiferent de categoria de produse;
pentru Comenzile cu o valoare mai mare de 299.99 lei, livrarea Produselor este gratuită..
Livrare la Posta Romana (ridicare personală):

 

În cazul comenzilor cu livrare în afara României, se va percepe doar costul de livrare astfel:

pana la 15 produse in cos, costul de livrare este de 129.99 lei

intre 16 si 25 produse in cos, costul de livrare este de 199.99 lei

peste 26 produse in cos, costul de livrare este de 499.99 lei

Disclaimer:

4be.ro nu poate garanta exactitatea completă a informațiilor afișate pe acest site și nici furnizarea în totalitate a informațiilor de către comercianți. Drept urmare, datorită naturii activităților 4be.ro ca fiind un promotor al unor firme terțe, în cazul unor discrepanțe între informațiile afișate pe site-ul sau anunțurile 4be.ro și cele afișate pe site-ul comerciantului, acesta din urmă va predomina. Prețurile afișate includ toate taxele, preț inclusiv TVA.

Drept de Retru conform legii:

Drept de retur in conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanță nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, Clientul beneficiază de o perioada de retragere de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumpărate, fără a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fără a suporta alte costuri.